Takk for at du leser på nettsiden!
Jeg har tenkt på det veldig lenge. Allerede da jeg forlot IT-bransjens business-liv i 2003 og ble en av samfunnets årvåkne vaktbikkjer i journalistikken, tenkte jeg at veien videre ville gå til kommunikasjonsfaget i en mer kommersiell innpakning. Men svært høy trivsel og mange samfunnsnyttige oppgaver, førte til at planen ble lagt på vent. Helt til nå. Fordelen er at jeg har fått lommene fulle av en masse ny og nyttig erfaring. Nå tenker jeg at all denne erfaringen, både strategisk og operativt, skal komme mine nye samarbeidspartnere og kunder til del. Jeg har vært svanger med Halvorsen Media veldig lenge, og nå tar jeg skrittet fullt ut for å drive min egen lille virksomhet.
Det handler ikke bare om å legge lure planer og finne effektive virkemidler for at en eller annen bedrift skal bedre sitt omdømme eller selge mer. For meg handler iveren etter å hjelpe andre med det jeg kan, om å dele kompetanse i et både forretningsmessig, samfunnsmessig og menneskelig perspektiv. Jeg er nå en gang skrudd sammen slik at jeg er interessert i ulike mennesker, deres idealer og ståsted i samfunnet.
Dette er for meg grunnleggende for å forstå hvordan kommunikasjon fungerer. Respekt for uenighet, andres syn, tolkninger og forståelse er det som danner grunnlaget for vellykket kommunikasjon. Det er ikke gitt at det du sier eller skriver, er det samme som andre hører eller leser. Det høres kanskje komplisert ut, men kommunikasjon handler om å forstå og å bli forstått. Og for å få til det, er det mange flere skjær i sjøen enn man aner. For å fortsette på den metaforen: Med tydelig språk, kunnskap og kommunikasjon kan du navigere ganske trygt på alle klodens hav og blant mange milliarder mennesker.
I min verden handler det om å forstå, og å bli forstått.
«God kommunikasjon er like stimulerende som en kopp svart kaffe, og er omtrent like vanskelig å sove etter.» – A. M. Lindbergh

Photo by rawpixel.com on Pexels.com