
Dette burde jeg startet ett år tidligere. Med Halvorsen Media har oppstartsåret 2019 resultert i en rekke spennende oppdrag for gamle kjente og nye spennende kontakter. Som gründer med stor oppdragsmengde og gode inntekter i oppstartsåret, må jeg bare uttrykke min takknemlighet til alle samarbeidspartnere. For meg har det vært et utrolig givende år. Så lenge alle mine kunder har uttrykt tilfredshet og betalt regningene til forfall, tar jeg det som gode attester og bekreftelser.
Halvorsen Media kan tilby en rekke tjenester og hjelp i tilknytning til PR- og kommunikasjonsfaget. I 2019 har jeg hatt store og små oppdrag for en rekke bedrifter, kommuner og fylkeskommune. I tillegg har jeg utgitt mitt eget magasin lokalt. Sarpingen er også en suksess, med innholdsreklame og profilintervjuer av kjente og ukjente sarpinger. Jeg har skrevet om personligheter, bedrifter, byutviklingen og mye som skjer i Sarpsborg-distriktet. I 2020 vil magasinet sarpingen fortsette med å belyse trender, utvikling, fenomener og mennesker i lokalsamfunnet.
Moss blir 300 år
Jeg er også takknemlig for å ha kunnet yte rådgivning til Moss, byen som fra nyttår slår seg sammen med Rygge og feirer 300 årsjubileum i 2020. I tillegg til generell rådgivning fra undertegnede som var 1000-årsjubileumssjef i Sarpsborg, har jeg hjulpet Moss kommune med sponsorarbeid, støttespillere og fått styrket budsjettet med noen millioner kroner. Mossinger og besøkende har over 200 arrangementer å glede seg til i 2020. På nyttårsaften braker det løs med gratisfest og jubileumsåpning på Kirketorget i Moss.
Men kommunikasjonsrådgivning i ulike varianter og tekstproduksjon er mitt viktigste arbeidsfelt. Jeg har en god dag på jobben når jeg klarer å hjelpe en kunde til å forstå og bli forstått bedre og tydeligere. Internkommunikasjon, PR-arbeid, markedsføring, foredrag for ulike kunder og ulike målgrupper er det jeg brenner aller mest for å fylle hverdagen med.
Spennende oppdrag
2019 hadde mange høydepunkter for meg. Møter med svært ulike mennesker med forskjellige samfunnsoppgaver og interessefelter gir næring i hverdagen. Den brede yrkesbakgrunnen min gjør at jeg har mange erfaringer fra media og forretningslivet. Noe av dette deler jeg villig med andre. I oktober holdt jeg foredrag for smekkfull sal i Sarpsborg Næringsforening. Under tittelen «Slik tøyer du markedsbudsjettet med PR», fikk konsentrerte tilhørere innsikt i eksempler og faglig teori fra kommunikasjonsbransjen.

Ordreboken for første halvår 2020 er hyggelig lesing. Men jeg har kapasitet til mer, og vet at det kommer til å lande flere små og store oppdrag fra flere jeg er i kontakt med. Ekstra gøy blir det å gyve løs på fellesprosjekter med Schibsted. Vi har inngått samarbeidsavtale som gjør at jeg både bidrar i salgsprosessen og leverer innhold til Schibsted sine kunder. Dette betyr tilgang på landets beste markedsførings- og informasjonskanaler som E24, VG, FINN, Aftenposten og en lang rekke nettsteder. – Sammen styrker vi oss ytterligere i regionen, sier regionleder Knut Anders Blystad.
Innholdsmarkedsføring/content vil jeg også jobbe mye med lokalt, gjennom magasinet sarpingen og kundeoppdrag med tekst og foto.

Jeg ønsker dere alle riktig god jul, og et fartsfylt og suksessrikt 2020. Den beste julegaven vi alle kan få, er arbeidsglede, samarbeidslyst og optimisme for fremtiden.
